Informasjon om medlemskap og treningsavgift

25. mai 2024

Klubb

Informasjon om medlemskap og treningsavgift

I dag sender vi ut medlemskap og treningsavgift via Spond. For de som ikke er registrert i Spond, vil det bli sendt en egen e-post eller SMS med faktura.

Har du spørsmål til faktura ta kontakt med oss på [email protected]

Har du økonomiske utfordringer som gjør at du ikke får betalt?
Ta kontakt med Elisabeth eller trenere for laget så vil vi hjelpe deg.

Elisabeth Karstensen

FOTBALL:

SIL, VIL og DIL har inngått en avtale om samarbeid innen fotballaktivitet for barn og ungdom mellom 6 og 19 år. Formålet med samarbeidsklubb-avtalen er å samkjøre aktiviteter enda bedre, og gjøre det lettere å håndtere lagspåmelding. Utøvere i denne aldersgruppen skal betale medlemsavgift og treningsgebyr til den klubben de er medlem i, uavhengig av hvilket idrettslag som formelt styrer laget. Dette betyr at man i utgangspunktet mottar faktura på medlemskap og treningsavgift fra «hjemmeklubben» og deltar på den aktiviteten som passer for aldersgruppen, der det er mest hensiktsmessig å delta.

Utøvere i seniorfotball herrer er medlem i den klubben der de er aktive, og betaler medlemsavgift og treningsgebyr til dette laget.

ANDRE AKTIVITETER:

Om du deltar på organisert idrettsaktivitet i regi av ett av idrettslagene, blir du regnet som vanlig medlem i dette laget. Dette betyr at om du for eksempel deltar på badminton i regi av SIL, så vil du stå som medlem i SIL. Deltar du på svømjetrening i regi av DIL, vil du stå som medlem i DIL. Dersom du deltar på barnetrening i regi av VIL, blir du regnet som medlem i VIL.

Her er det ikke åpning for samarbeidsavtaler, i alle fall ikke per i dag, og håndteringen gjøres derfor på annen vis.Tidligere var det vanlig å benytte B-medlemskap ved noen tilfeller, men dette vil ikke lenger være i bruk.

Ønsker du derimot å være medlem i en klubb uten å være aktiv, så står du selvsagt fritt til dette. Da betaler du støttemedlemskap, som er 150 kr i Dale IL.