Dale IL søker dommere for barnehåndball

24. juni 2024

Håndball

Dale IL søker dommere for barnehåndball

Til høsten skal vi ha kamper i Turbinen for barnelagene våre mellom 7-11 år. Det er ikke snakk om mange kamper, men nok til at vi ønsker å ha noen lokalt som kan stille opp.

Vi søker dommere som enten er:-Nåværende og tidligere aktive utøvere fra og med 14 år-Ungdom (fylt 14 år), voksne og foreldre med kjennskap til håndball

Å være dommer i barnehåndball er like mye veiledning som det er å dømme. En skal alltid ta seg tid til å forklare spilleren hvorfor man blåste av, og en skal lede kampene ut fra den enkelte spillers utvikling og ferdigheter. Dommer skal opptre med godt humør, med respekt for alle, og bidra til god stemning på banen og i hallen.

Dommer vil få tilbud om opplæring og kurs, og lønnes etter satser fra Håndballforbundet.https://www.handball.no/regioner/nhf-sentralt/utvikling/utdanning/dommerutdanning/dommer-barnehandball/

Ta kontakt med Linn Lie Andersen, dommeransvarlig i styret) i Dale IL for meir informasjon
Epost: [email protected]